tisdag 30 september 2008

Konspirationer och annat kul

Jag har länge intresserat mig för konspirationsteorier av olika slag, såväl mer eller mindre vettiga (det är något lurt med mordet på JFK) som helt off (Bill Gates är antikrist) som konstruerade som fått ett eget liv (konspiration 58 m.fl.). Den gemensamma grunden för alla dessa är människans oerhörda förmåga att hitta mönster och kopplingar mellan händelser. Jag skall dock inte ägna denna post åt konspirationer, utan det är mest en förklaring till varför min hjärna kanske inte riktigt fungerar som de flesta andras.

Jag har sagt sedan i februari/mars någon gång att jag inte skulle bli förvånad om det kom någon kris i USA som lät GWB utlysa undantagstillstånd och skjuta upp valet. Inte för att jag tror att han, eller snarare de som står bakom honom har skapat den nuvarande ekonomiska krisen i USA, men det krävs inte mycket nu för att hela landet ska sönderfalla.

Jag vill verkligen inte ha rätt i det här.

Inga kommentarer: