torsdag 4 december 2008

Inget ont som inte har något gott med sig

Men jävlar i min låda vad jag besviken är på regeringen i nuläget. Trots gigantiska mängder av bra argument för varför IPRED1 är en dålig idé så envisas de med att lägga propositionen.

Problemet är att antingen är lagen fullkomligt tandlös eller så slår den mot fel folk.

Nu till det goda: Mackan Andersson skrev ett förslag i en kommentar till opassandes idésökarinlägg, nämligen att alla de kreatörer av olika slag som inte vill att deras fans ska jagas tillsammans skapar en juklapp till riksdagen. En julklapp full med musik och texter som de får dela med sig av precis hur de vill.

Som jag tänker så skulle grunden vara en DVD eller något i den stilen med just musik, bilder och texter av olika slag (gärna film om folk hinner med sig), allt med fria licenser (CC av något slag?), och en fin introduktion.

Denna DVD skickas per post till samtliga riksdagsledamöter, att göra vad de vill med.

En intressant idé vore att se hur lång tid det tar innan en torrent kommer upp på the Pirate Bay.

Jag har en hög med fler idéer, men jag tror jag tar det mer när jag sovit på saken.

Edit: Medan jag sölade hann Mackan själv skriva ett eget inlägg.

Intressant?

Inga kommentarer: